Tietoa meistä

Suomi-Seura ry on maailmalla asuvien suomalaisten järjestö. Meillä on sekä henkilö- että yhteisöjäseniä ympäri maailmaa.

Toimimme ulkosuomalaisten edunvalvojana Suomessa. Neuvontapalvelustamme saat tietoa, tukea ja neuvontaa niin ulkomailla asumiseen kuin paluumuuttoon liittyvissä kysymyksissä. Julkaisemme Suomen Silta -lehteä ja välitämme avustuksia ulkosuomalaisyhteisöille ja ulkosuomalaismedialle.

Suomi-Seuran hallitus
Suomi-Seura ry:n säännöt

Toiminta-ajatus

Suomi-Seura ry on elinvoimaisen ulkosuomalaisuuden ja ylirajaisen kansalaisyhteiskunnan vahvistaja.

Suomi-Seura ry yhdistää ulkosuomalaiset vahvan ja välittävän yhteiskunnan rakentamiseksi.

Visio

Visiomme on yhteiskunta, jonka perustana on avoin, ylirajainen suomalaisuus.

Suomalainen identiteetti on arjen voimavara maailmalla.

Arvot

Suomi-Seuran arvot ovat luotettavuus, avoimuus ja osallistavuus sekä vastuullisuus.

Toimintamme ja päätöksentekomme perustuu tutkittuun tietoon ja tekemiimme selvityksiin sekä aktiiviseen vuorovaikutukseen kohderyhmämme kanssa.

Edistämme rajat ylittävää vuoropuhelua ja huomioimme toiminnassamme moninaisuuden. Viestimme avoimesti toimintamme tavoitteista ja tuloksista.

Olemme vastuullinen ja riippumaton yhteiskunnallinen toimija ja vaikuttaja. Vastuullinen vaikuttavuus on riippumattomuutta, näkyvyyttä, kantaaottavaa ja aktiivista toimintaa ulkosuomalaisten hyväksi jatkuvasti muuttuva toimintaympäristö huomioiden.

Toimimme ja teemme päätöksiä omien arvojemme, tavoitteidemme mukaisesti ilman ulkoista vaikutusvaltaa tai puolueellisuutta. Toimintaamme ja päätöksentekoamme ohjaavat selkeät säännöt ja eettiset ohjeet. Huomioimme kestävän kehityksen periaatteet toiminnassamme.

Vastuullisuus on osa jokapäiväistä työtämme, kuten vastuullinen talous ja aktiivinen toiminta yhteiskunnassa.

Tutustu strategiaan

Suomi-Seuran hallitus hyväksyi kokouksessaan 30.11.2023 Suomi-Seuran strategian vuosiksi 2024 – 2030.

Tutustu strategian tiivistelmään: Suomi-Seuran strategia 2024-2030

Olemme olleet suomalaisten tukena maailmalla arjessa ja juhlassa jo vuodesta 1927.

Suomi-Seuran puheenjohtajat ja toiminnanjohtajat
Suomi-Seura ry:n turvallisemman tilan periaatteet