Palvelut Suomi-kouluille

KuvituskuvaSuomi-koulut ovat vapaa-ajalla toimivia kielikouluja, joissa opetetaan ulkosuomalaislapsille ja -nuorille suomen kieltä ja kulttuuria. Suomi-kouluja on noin 130 eri puolilla maailmaa ja niissä opiskelee noin 4000 lasta ja nuorta.

Suomi-Seura palvelee Suomi-kouluja mm. jakamalla avustuksia Suomi-koulujen toimintaan sekä erilaisiin tapahtumiin ja hankintoihin. Suomi-Seuran jäsenenä Suomi-koulu saa vuosittain kirja-avustuksen. Lahjoitamme jäsenyhteisöillemme myös Suomen lippuja –tilaa tästä!

Suomi-koulujen opettajien koulutuspäivät ja Suomi-koulujen hallintopäivä järjestetään vuosittain Helsingissä yhteistyönä Suomi-koulujen tuki ry:n ja Opetushallituksen kanssa. Suomi-koulut järjestävät itse alueellisia koulutuspäiviä eri puolilla maailmaa. Suomi-Seura tukee Suomi-koulujen hallintoa järjestämällä vuosittain hallinnolle suunnattuja webinaareja.

Lue lisää Suomi-koulujen avustuksista ja niiden hakemisesta.

Suomi-koulujen uudistettu hallinto-opas julkaistiin 2021. Opas on päivitetty syksyllä 2023. Pääset tutustumaan hallinto-oppaaseen alla olevasta linkistä.

Kuvituskuva

Suomi-koulujen hallinto-opas 2023