Tervetuloa kylätalkoisiin!

Maailmanlaajuinen koronaepidemia on synnyttänyt ulkosuomalaisyhteisöissä uudenlaisia toimintamuotoja. Tällä hetkellä digitalisaatiota hyödynnetään toiminnassa ja palveluissa tehokkaammin kuin koskaan aikaisemmin. Myös ulkosuomalaisparlamentin 10. istunto kesäkuussa 2021 järjestetään ensimmäistä kertaa digitaalisesti. Kaikkialle maailmaan ulottuva etäistunto mahdollistaa osallistumisen, vaikka omalta kotisohvalta käsin.

Suomi-Seura rakentaa parhaillaan virtuaalista Suomi-kylää. Suomi-kylä on avoin kaikille ulkosuomalaisille ja ulkosuomalaisuudesta kiinnostuneille 7. – 13.6.2021. Tavoitteenamme on koota ulkosuomalaiset yhteen eri puolilta maailmaa, luoda kohtaamisia ja yhteisiä tunnemuistoja, nostaa esille ulkosuomalaisille tärkeitä teemoja sekä esitellä suomalaista kulttuuria ja osaamista maailmalla.

Haluamme kutsua jäsenyhteisömme mukaan kylätalkoisiin ja järjestämään ohjelmaa Suomi-kylässä.  Tarjoamme virtuaalisen tilan, jossa voitte esitellä yhteisönne toimintaa, saada näkyvyyttä hankkeillenne tai koota toivomanne teeman äärelle ulkosuomalaisia eri puolilta maailmaa. Ota yhteyttä yhteisökoordinaattori Maarit Hyväriseen (maarit.hyvarinen@suomi-seura.fi) ja kerro ohjelmaideasi.

Toteutetaan yhdessä ensimmäinen maailmanlaajuinen parlamentti-istunto ja virtuaalinen Suomi-kylä!