Uusi jäsenetu: Rytmikäs kieli; musiikkikasvatusta ja pianotunteja

Jäsenetu: Suomi-seuran jäsenille ensimmäinen pianotunti tai valmennus on maksuton. Loppuvuoden tunneista ja valmennuksista -10 % alennus.

Rytmikäs kieli tarjoaa tarjoaa musiikkikasvatusta ja pianotunteja ulkosuomalaisille perheille lasten kielen kehityksen tueksi. Musiikin harrastamisella on tutkitusti myönteinen vaikutus kielen oppimiseen. Suomenkielinen harrastus myös lisää altistusta kielelle. Coaching-palveluissa tarjotaan asiantuntijavalmennusta perheille kielen kehitykseen liittyvissä kysymyksissä. Perhevalmennus sopii hyvin suomalaisille perheille, jotka muuttavat ulkomaille tai perheille, joissa lapsi oppii toisen vanhemman kieltä kotona. Valmennuksen tarkoituksena on tukea vanhempien kasvatustyötä lapsen kaksikieliseksi kasvattamisessa.

Hanna-Mari Saari on Ranskassa asuva musiikkikasvattaja (MuM). Hän opettaa musiikkia ja pianonsoittoa sekä lapsille että aikuisille ympäri maailman etäyhteyksien välityksellä. Musiikin käyttö kielen oppimisen tukena kuuluu osaksi hänen opetusmenetelmää.
FT Pia Ory on tutkija ja ratkaisukeskeinen valmentaja. Hän työskentelee Pariisissa Kieli ja kognitio-tutkimusryhmässä, jossa tutkitaan lasten kielen ja kognitiivisten taitojen kehittymistä.