Yhteisöjen ideapankista muotoutui Yhteisöverstas

Yhteisöverstaaseen kuuluvan taustaselvityksen kansikuva

Ulkosuomalaisyhteisöille suunnattua Yhteisöjen ideapankki -projektia varten koottu materiaali osoittautui yllättävän laajaksi. Yhteisöille tehdyn selvityksen sekä pyydettyjen kirjoitusten aihepiirit olivat laajempia kuin ideapankin alkuperäinen ajatus. Samoin oli myös yhteisöjen ilmaisema tuen tarve. Näin syntyi ajatus isommasta ulkosuomalaisyhteisöjä palvelevasta kokonaisuudesta, jonka tarkoituksena on tarjota ulkosuomalaisyhteisöille paikkoja ja mahdollisuuksia jakaa ajatuksia, ideoita, tarinoita, kokemuksia ja vertaistukea toisilleen. Projektin nimi on Yhteisöverstas ja se koostuu kolmesta eri osasta: Taustaselvityksestä, Ideapankista ja vertaistuellisesta Lataamosta. Suomi-Seura kutsuu kaikkia ulkosuomalaisyhteisöjä mukaan verstaalle rakentamaan yhdessä valoisaa tulevaisuutta!

Järjestimme webinaarin Yhteisöverstaasta ja sitä varten tehdystä taustaselvityksestä sekä Suomi-Seuran avustusuudistuksesta sunnuntaina 22.1.2023 klo 15 Suomen aikaa. Tilaisuudesta tehtiin tallenne (alla).