Etelä-Eurooppa, Afrikka ja Lähi-Itä

Katia Brunetto

katia.brunetto@gmail.com

Katia Brunetto syntyi vuonna 1978 Italiassa suomalaisen äidin ja italialaisen isän perheeseen. Viisivuotiaana tie vei äidin synnyinseudulle Tornioon, joka on Katialle edelleen rakas kotipaikka, vaikka tie onkin aikuisena vienyt takaisin Italiaan.

Katia on opiskellut tradenomiksi Kemi-Tornion ammattikorkeakoulussa (talouden ja hallinnon koulutusohjelma, kansainväliset toiminnot) sekä filosofian maisteriksi Turun yliopistossa (italian kääntäminen ja tulkkaus). Lisäksi hän on suorittanut konferenssitulkkikoulutuksen (European Masters in Conference Interpreting) Turun yliopistossa. Tällä hetkellä Katia työskentelee freelancekääntäjänä ja -konferenssitulkkina muun muassa Euroopan unionin toimielimille. Lisäksi hän toimii kääntämisen ja tulkkauksen tuntiopettajana Università degli Studi di Firenzen yliopistossa Firenzessä.

Katia tuli Suomi-seuratoimintaan mukaan Firenzen Suomi-koulun kautta ja toimii tällä hetkellä koulussa opettajana ja koordinaattorina. Katia on Firenzen Suomi-Seuran puheenjohtaja ja yksi Firenzen Suomi-seuran järjestämän suomalaisen elokuvafestivaalin Una Finestra sul Nord kolmesta johtajasta.

Katia Brunetton varahenkilönä Etelä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän alueella toimii Marko Suomalainen (Kreikka).