Suomi Tv:n katselu ulkomailla: Yle Areena, Ruutu ja mtv Katsomo

Suomi Tv:n katselu ulkomailla: Yle Areena, Ruutu ja mtv Katsomo

Oli tarkoituksenasi sitten katsella Suomen tv-kanavien tarjontaa ulkomailta, turvata oma yksityisyys verkossa tai laajentaa käyttämiesi suoratoistopalvelujen tarjontaa, niin VPN-yhteys on oikea ratkaisu.

Lahjoitamme tämän artikkelin kautta tulleista VPN-tilauksista 5 €/tilaus Suomi-Seuran toimintaan. Siirry tästä sivustollemme VPN-SUOMI.fi ja tee tilaus!

Ohjeet Suomen tv-kanavien katsomiseen ulkomailta VPN:llä

Suomen tv-kanavat ovat estäneet ohjelmien ja suorien tv-lähetysten katselemisen ulkomailta. VPN-yhteys vaihtaa verkkoyhteytesi kulkemaan Suomen serverin kautta ja näin kaikkien Suomen tv-kanavien verkkopalvelut näkyvät samoin kuin olisit Suomessa.

Tarvitset laadukkaan VPN-yhteyden katsellaksesi Yle Areenaa, mtv Katsomoa tai Ruutua ulkomailta.

Yle Areena

Suomen suurin netti-tv Yle Areena tarjoaa suomalaisten iloksi kaikenlaista viihdettä livenä sekä arkistoina, urheilusta dokumentteihin ja elokuvista tv-sarjoihin. Yle Areena näkyy EU:n aluella, kun luot Yle-tunnuksen.

Kaikkialta maailmasta saat Yle Areenan näkymään seuraavasti (myös ilman Yle-tunnusta):

1. Tarkista Yle Areenan katsomiseen suosittelemamme VPN-sovellus VPN-SUOMI Yle Areena-sivulta.
  2. Tilaa ja asenna suosittelemamme VPN-sovellus.
  3. Käynnistä VPN-sovellus ja yhdistä sovellus listalta löytyvään Suomen palvelimeen.
  4. Siirry Yle Areenan
  5. Nyt voit katsoa Yle Areenan ohjelmia myös ulkomailla!

MTV Katsomo

MTV Katsomo esittää paljon mainosrahoitteista suomalaista sekä ulkomaista viihdettä, joihin lukeutuu myös suomalaisten kestosuosikki Salatut elämät -sarja. Kanava hallinnoi myös maksullista C More -suoratoistopalvelua.

Ohjeet MTV Katsomon katsomiseen ulkomailta:

1. Tarkista MTV Katsomolle suosittelemamme VPN-sovellus VPN-SUOMI Katsomo-sivulta.
  4. Siirry MTV Katsomoon
  5. Adblocker ja muut mainostenesto-ohjelmat kannattaa ottaa pois päältä.
  6. Nauti MTV Katsomon tarjonnasta kaikkialla maailmassa!

Nelonen Ruutu

Nelosen Ruutu-palvelu on Katsomon tapaan suosittu suomalainen kaupallinen suoratoistopalvelu, josta löytyy paljon katsottavaa ajan ratoksi ulkomailla.

Ruudun saat näkymään ulkomailta seuraavasti:

1. Tarkista Ruudun katsomiseen suosittelemamme VPN-sovellus VPN-SUOMI Ruutu-sivulta.
  4. Siirry Nelosen suoratoistopalveluun
  5. Luo kirjautuaksesi ilmainen Sanoma-käyttäjätili. Sulje myös Adblocker varmuuden vuoksi sisältöä katsoessasi.
  6. Nauti Ruudun tarjonnasta kaikkialla maailmassa!

VPN toiminta ja turvallisuus

VPN-yhteydet, eli virtuaaliset erillisverkot, ovat loistava ja edullinen keino parantaa omaa yksityisyydensuojaa verkossa. Ne ovat sovelluksia, joiden avulla nettiä selaava käyttäjä voi suojata internet-yhteyden tietoliikenteen sekä henkilöllisyytensä salaustasolla, jota jopa armeijat käyttävät ympäri maailmaa. Tämä antaa tuntuvaa turvaa aikana, jolloin tietojen kalastelu ja hakkerointiyritykset ovat arkipäivää internetin käyttäjille.

Tietoliikenteen turvaaminen VPN-sovelluksella tapahtuu luomalla yhteys erityiseen VPN-palvelimeen, joita sijaitsee ympäri maailmaa. Tämän palvelin toimii välikätenä käyttämäsi laitteen ja internetpalvelinten välillä, jonka kautta kulkeva dataliikenne salataan ja se samalla vaihtaa laitteesi IP-osoitteen oikean sijainnin kyseisen VPN-palvelimen sijaintiin.

Tällä salausmekanismilla on se etu, että sen avulla nettiä selaava saa myös pääsyn sisältöön, joka olisi muuten estetty esimerkiksi maarajoitusten vuoksi. Tämä koskee erityisesti televisiokanavia, jotka eivät lisensointi- ja tekijäoikeussyistä esittää ohjelmistoaan maansa rajojen ulkopuolella. Siksi VPN-yhteyden käyttämisestä onkin tullut suosittua ulkosuomalaisten kesken, jotka usein haluavat katsoa nimenomaan kotimaansa tv-ohjelmia viihteestä urheiluun.

Muu suoratoistopalvelu, urheilutapahtumat ja ilmaiskanavat

Urheilutapahtumia, joita voit katsella ilmaiseksi VPN-yhteyden avulla ovat esimerkiksi jääkiekon MM-kisat, Formula 1, MotoGP, NHL, NFL, Mestarien liiga, tenniksen Grand Slam -kiertue, pyöräilyn suurkisat ja paljon muuta, jota lähetetään ulkomaisilla ilmaiskanavilla.

VPN-sovelluksen avulla on myös mahdollista laajentaa jo käyttämiesi suoratoistopalvelujen, kuten Netflixin tai Amazon Prime Videon sisältökatalogeja yhdistämällä VPN maahan, jossa tarjonta on paljon kattavampi – esimerkiksi Yhdysvaltoihin. Sopiviin VPN-palvelimiin yhteyden luomalla voit myös tehdä tuntuvia säästöjä vaikkapa lentolippuja tai hotellimajoituksia buukatessa.

Seuraa aktiivisia päivityksiämme Facebookissa VPN:llä nähtävistä tapahtumista ja tervetuloa sivustollemme tutustumaan tarkemmin VPN-yhteyden tarjoamiin mahdollisuuksiin!