Suomi-kylä 11.6.2021: Perjantai / Fredag / Friday

Muutokset ohjelmassa ovat mahdollisia.
Ändringar i programmet kan förekomma.
Changes in the program are possible.

Kellonajat ovat Suomen aikaa UTC+3.
The program is mainly in Finnish. Note, that the times are in Helsinki time (UTC+3).
Programmet är huvudsakligen på finska. Observera att visningen hålls finsk tid UTC+3.

klo 9.00-15.00
Victor Ek:Muuttoneuvonta ja chat avoinna

klo 9.00‒10.00
Kulkurin opinto-ohjaaja tavattavissa
Kulkurin opinto-ohjaaja Minna Myllymäki kertoo, mitä kannattaa ottaa huomioon, kun hakee ulkomaisella todistuksella Suomeen opiskelemaan. Esittelyn jälkeen mahdollisuus esittää kysymyksiä.
Videokeskustelu
Järjestäjä: KVS

klo 9.00-10.00
Tervetuloa chattiin kysymään Seuranan toiminnasta ikääntyneiden yksinäisyyden poistamistyössä
Seurana-chat
Järjestäjä: Seurana Oy

klo 9.00-11.00
Kirkon työntekijä tavattavissa
Järjestäjä: Kirkon ulkosuomalaistyö ja Merimieskirkko

klo 9.00–15.00
Chat auki, jos haluat kysyä Suomen työmarkkinoista, työnhausta tai miten Eures-palvelut voivat sinua auttaa.
Järjestäjä: Varsinais-Suomen TE/PORE

klo 10.00-10.30
Osallistu Scandic Hotelsin infotilaisuuteen, jossa sinulla on mahdollisuus voittaa majoituslahjakortti!

klo 10-11.30
Ero ulkomailla -ryhmächat
Huoltajuusasiat, lapsikaappaus tai sen uhka. Kaapatut Lapset ry vastaa kysymyksiin eri toimintamahdollisuuksista.

klo 10.00-12.00
Suomi-Seura ry:n jäsensihteeri Päivi Kukkakorpi tavattavissa chatissa.

klo 12.00-14.00
MSc Thesis, Returnees: Diversity, Inclusion, and Belonging
Tina Pienkuukka.

klo 13.00-16.00
Tervetuloa mukaan Erätauko-menetelmän perehdytyksen perjantaina. Perehdytyksessä paneudumme Erätauko-menetelmään, sen taustoihin, sekä keskustelun ohjaamisen saloihin.  Tarkoitus, on että sinulla on tämän perehdytyksen päätteeksi hyvä ymmärrys Erätauosta ja että voit alkaa ohjaamaan Erätauko-keskusteluja omissa toimintaympäristöissä. Olethan paikalla alkamisaikaan klo 13.00 mennessä. Mukaan mahtuu maximissaan 30 henkilöä. Paikat täyttyvät siinä järjestyksessä kun keskustelijoita tulee paikalle.

klo 14.00-19.00
Ulkosuomalaisparlamentin 10. istunto
Utlandsfinländarparlamentets 10. session
Finnish Expatriate Parliament 10th Session
Vain istuntoon etukäteen ilmoittautuneille ja kirjautumisoikeuden saaneille.
usp.fi

klo 14.00–14.30
Ulkosuomalaisten verotus Suomessa
Järjestäjä: Verohallinto

klo 14.00‒15.00
Kysy opiskelusta ja harrastamisesta Etelä-Helsingin kansalaisopistossa,
Etkon suunnittelija tavattavissa
Järjestäjä: KVS

klo 15.00-16.00
Kuinka tukea ikääntyvää läheistä kaukaa?
Tervetuloa kuuntelemaan Seurana Oy:n vinkkejä ikääntyvän läheisen tukemiseen pitkänkin välimatkan päästä sekä keskustelemaan aiheesta.
Videokeskustelu
Järjestäjä: Seurana Oy

klo 15.00-16.00
Koululainen Oulussa
Oulussa on laadukas julkinen päivähoito ja monipuolinen opetustarjonta peruskoulussa, työelämä tulee tutuksi jo kouluaikana Työn taitajat Oulu -toiminnan ansiosta. Miten sujui muutto eskari-ikäisen kanssa Englannista Ouluun? Jos perheessäsi on kouluikäisiä paluumuuttajia, kannattaa tulla kuulolle!  Kysymyksiä voi esittää asiantuntijalle chatissa.

klo 15.00-17.00
Kirkon työntekijä tavattavissa
Järjestäjä: Kirkon ulkosuomalaistyö ja Merimieskirkko

klo 16.00-17.00
Kosmopoliitit yrittäjinä – mahdollisuudet, uhat ja erityispiirteet.
Keskustelua suomalaisuudesta ja maailmankansalaisuudesta. Keskustelu tallennetaan

klo 14.00
Sellisti Jussi Makkosen kulttuurikodin taiteilijatapaamisessa perjantaina
Jussi Makkonen ja pianisti Nazig Azezian esittävät muutamia kappaleita ja ovat yleisön tavattavissa videoyhteyden avulla.
Videoyhteyden avulla tilaisuuteen voi osallistua 30 kuulijaa. Tule mukaan nauttimaan ja keskustelemaan musiikista!

klo 18.00-20.00
Suomi-Seura ry:n jäsensihteeri Päivi Kukkakorpi tavattavissa chatissa.

klo 19.00-20.30
Ero ulkomailla -ryhmächat
Huoltajuusasiat, lapsikaappaus tai sen uhka.
Kaapatut Lapset ry vastaa kysymyksiin eri toimintamahdollisuuksista.

klo 20.30-21.30
Tiedustele lakipalveluista