Suomi-kylä 13.62021: Sunnuntai / Söndag / Sunday

Muutokset ohjelmassa ovat mahdollisia.
Ändringar i programmet kan förekomma.
Changes in the program are possible.

Kellonajat ovat Suomen aikaa UTC+3.
The program is mainly in Finnish. Note, that the times are in Helsinki time (UTC+3).
Programmet är huvudsakligen på finska. Observera att visningen hålls finsk tid UTC+3.

klo 9.00-11.00
Kirkon työntekijä tavattavissa
Järjestäjä: Kirkon ulkosuomalaistyö ja Merimieskirkko

klo 11.00-12.00
Tervetuloa chattiin kysymään Seuranan toiminnasta ikääntyneiden yksinäisyyden poistamistyössä
Seurana-chat
Järjestäjä: Seurana Oy

klo 11.00-12.00
Kieli solmussa: toisen polven kokemuksia suomen kielestä
Voiko olla suomalainen, vaikka ei olisi koskaan asunut Suomessa? Miltä tuntuu, jos on suomalaiset juuret mutta ei osaa puhua suomea? Onko suomen kieli sinun yhteytesi suomalaisuuteen vai onko kielimuuri noussut sinun ja suomalaisuuden väliin? Vai onko suomalaisuus kielitaidosta riippumaton? Tässä tapahtumassa toisen polven aikuiset voivat jakaa kokemuksiaan suomen kielestä. Voit jakaa kokemuksia suomeksi, saksaksi, ruotsiksi ja/tai englanniksi.
Can you be Finnish even if you have never lived in Finland? How does it feel if you have Finnish roots but cannot speak Finnish? Is the Finnish language your connection to a Finnish identity or has a language barrier come between you and Finnishness? Does Finnishness even depend on language skills? In this event second generation adults can share their experiences of the Finnish language. You can share experiences in Finnish, German, Swedish and/or English.
Kann man finnisch sein, wenn man nie in Finnland gelebt hat? Wie fühlt man sich, wenn man finnische Wurzeln hat, aber kein Finnisch spricht? Ist Finnisch deine Verbindung zum Finnischsein oder hat sich eine Sprachbarriere zwischen dich und „Finnischsein“ geschoben? Oder ist Finnischsein von Sprachkenntnissen unabhängig? In dieser Veranstaltung können sich Menschen mit finnischen Wurzeln über ihre Erfahrungen mit der finnischen Sprache austauschen, und zwar auf Finnisch, Deutsch, Schwedisch und/oder Englisch.
Järjestää: Stuttgartin suomalainen seurakunta ja Bilingual Potential

klo 14.00‒15.00
Kysy opiskelusta ja harrastamisesta Etelä-Helsingin kansalaisopistossa,
Etkon suunnittelija tavattavissa
Järjestäjä: KVS

klo 15.00-17.00
Kirkon työntekijä tavattavissa
Järjestäjä: Kirkon ulkosuomalaistyö ja Merimieskirkko

klo 16.00-17.00
Ulkosuomalainen toimittaja Tomi Hinkkanen tavattavissa
Freelance-toimittaja Tomi Hinkkanen työskenteli Los Angelesissa vuosina 1994 – 2021. Hän kirjoitti noina vuosina tuhansia artikkeleja suomalaisiin medioihin Yhdysvalloista: uutis-,ilmiö- ja henkilöjuttuja eri aiheista ja niin tähdistä kuin taviksistakin. Hän on elänyt valtaosan elämästään Amerikassa, mutta Suomeen työskennellen.
Järjestäjä: Suomi-Seura ry

klo 16.00-18.00