Ohjeet suomalaisten tv-ohjelmien katsomiseen ulkomailla

2.6.2020 (julkaisu uudelleen 11.5.2022)

Ulkomailla asuessa ja reissatessa saattaa tulla ikävä kotimaan tv-lähetyksiä. Suomen suurimmilla tv-kanavilla on omat suoratoistopalvelunsa internetissä. Osa niiden sisältöä tai koko sisältö voi kuitenkin olla blokattu Suomen rajojen ulkopuolelta tulevien tietokoneiden IP-osoitteista.

Jos haluat suojata yksityisyytesi internetissä ja samalla selata nettiä ilman maarajoituksia, tarjoaa VPN-SUOMI.fi ratkaisun ja helposti seurattavat ohjeet! VPN-SUOMI auttaa valitsemaan tietoturvaltaan hyvän VPN-yhteyden. VPN-yhteyden avulla voit katsoa kotimaisia televisiolähetyksiä mistä päin maailmaa tahansa!

Tuet Suomi-Seuran ulkosuomalaistyötä ostamalla VPN-yhteyden VPN-SUOMI.fi -sivuston kautta. VPN-SUOMI lahjoittaa jokaisesta sivuston kautta tehdystä tilauksesta viisi euroa Suomi-Seuralle!

VPN-sovellukset (VPN = virtual private network, suomeksi ”virtuaalinen erillisverkko”) ovat tietokoneissa ja mobiililaitteissa käytettäviä ohjelmia, joiden pääasiallinen tehtävä on suojata verkossa selaavaa käyttäjää peittämällä käyttäjän tietoliikenne ja fyysinen verkkosijainti, eli aiemmin mainittu IP-osoite.

Osoitteenmuutos tapahtuu yhdistämällä verkkoyhteys tilapäisesti VPN-sovelluksen kautta sille luoduille palvelimille, joita sijaitsee ympäri maailmaa. Kun verkkoyhteys on luotu valittuun palvelimeen, vaihtuu käyttäjän ulospäin näkyvä IP-osoite kyseisen palvelimen IP-osoitteeksi.

Tämä mahdollistaa maiden välisten blokkien kiertämisen, jolloin käyttäjä voi seurata esimerkiksi palvelimen sijaintimaassa toimivien suoratoistopalveluiden lähetyksiä.

Katso suomalaisia tv-kanavia netissä näiden ohjeiden avulla

Nyt kun VPN-sovelluksen toimintaperiaatetta on avattu, niin voimme selittää tarkemmin kanavakohtaisesti vaihe vaiheelta, kuinka voit seurata suomalaisten televisiokanavien lähetyksiä ja ohjelmia jokaisessa maailmankolkassa.

Yle Areena

Suomen Yleisradion ilmainen suoratoistopalvelu Yle Areena on kotimaan suurin netti-tv ja se onkin jo yli vuosikymmenen ajan lähettänyt suomalaisille urheilua, dokumentteja, elokuvia ja tv-sarjoja.

1. Tarkista Yle Areenan kanssa toimivat VPN-sovellukset VPN-SUOMI Yle Areena -sivulta.
  3. Käynnistä VPN-sovellus ja valitse palvelinlistalta Suomen palvelin. Yhdistä.
  4. Mene Ylen suoratoistopalveluun.
  5. Nauti Yle Areenan tarjolla olevasta ohjelmistosta mistä päin maailmaa tahansa!

MTV Katsomo

MTV-palvelu, entiseltä nimeltään Katsomo, on suomalaisen kaupallisen MTV-kanavan ilmainen suoratoistopalvelu, joka perustettiin pari vuotta Yle Areenan jälkeen vuonna 2009. Sen ohjelmistoon kuuluu kaikenlaista viihdettä kotimaasta ja ulkomailta ja se sisältää mm. suomalaisen klassikkosaippuasarjan Salatut Elämät.

1. Tarkista Katsomon kanssa toimivat VPN-sovellukset VPN-SUOMI Katsomo -sivulta.
  3. Käynnistä VPN-sovellus ja valitse palvelinlistalta Suomen palvelin. Yhdistä.
  4. Mene MTV:n suoratoistopalveluun.
  5. Sulje Adblocker, jos käytät selaimessasi sellaista.
  6. Nauti MTV-palvelun tarjolla olevasta ohjelmistosta mistä päin maailmaa tahansa!

Nelonen Ruutu

Nelosen Ruutu on kolmas suurista kotimaisista suoratoistopalveluista, jonka kautta löydät valtavasti kotimaista ja ulkomaista tv-viihdettä. Tuoreimpien ohjelmien jaksojen katsominen vaatii maksullisen tilauksen, mutta vanhemmat jaksot toimivat loistavasti ilmaistilin avulla.

1. Tarkista Ruudun kanssa toimivat VPN-sovellukset VPN-SUOMI Ruutu -sivulta.
  3. Käynnistä VPN-sovellus ja valitse palvelinlistalta Suomen palvelin. Yhdistä.
  4. Mene Nelosen suoratoistopalveluun.
  5. Luo itsellesi ilmainen Sanoma-käyttäjätili. Sulje Adblocker, jos käytät selaimessasi sellaista.
  6. Nauti Ruudun tarjolla olevasta ohjelmistosta mistä päin maailmaa tahansa!

Jos tarvitsette lisätietoja VPN-sovelluksien käytöstä, voitte suunnata osoitteeseen VPN-SUOMI.fi tai tai ottaa yhteyttä VPN:n Facebook-sivujen kautta.