Medlemsförmåner för utlandsfinländska organisationer

Hos Finland-Samfundet har utlandsfinländska organisationer bland annat följande medlemsförmåner:

• Böcker och inspelningar som delas ut årligen
  • Finland-Samfundets förtjänsttecken kan ansökas för meriterade personer
  • Flaggor (finska flaggan)
  • Avgiftsfri allmän juridisk konsultation
  • Rådgivning (modellstadgar för organisationer, myndighetsfrågor, Finlandsskolor, utlandsfinländska och finländska organisationers kontaktuppgifter osv.)
  • Hjälp med att lösa problem (från medling i tvister till fastlagsbullerecept)
  • Medlemstidningen Finlandsbron
  • Möjlighet att publicera uppgifter om en organisation eller tillställning i Finlandsbron
  • Nyhetsbrev
  • Rösträtt på Finland-Samfundets årsmöte där bl.a. dess direktion väljs
  • Du stöder verksamheten i utlandsfinländarparlamentet

Medlemsavgifter: 55 euro/organisationet med 1-19 medlemmar, 115 euro/organisationer med 20-99 medlemmar, 195 euro/10–499 medlemmar, 380 euro/500–999 medlemmar och 550 euro/över 1000 medlemmar.

Bli organisationsmedlem antingen via webbutiken eller genom att skriva ett meddelande till medlemssekreteraren.

Uppdatera uppgifter om utlandsfinländska organisationer.