Etelä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän alue

Satu Sulkunen

Sähköposti: satu.sulkunen@gmail.com

Satu Sulkunen on kotoisin Helsingistä. Hän on asunut monessa eri maassa, mm. Tšekkoslovakiassa, Irlannissa, Iso-Britanniassa, ja Italiassa vuodesta 1990. Satu elää nykyään Roomassa ja hänen perheeseensä kuuluvat avomies Marco, poika Jussi, Suvi-koira ja kaksi kissaa, Misu ja Nago. Hän on koulutukseltaan valtiotieteen maisteri, valmistuttuaan Sienan yliopiston oikeustieteelliseltä laitokselta, ja vietettyään vuoden Erasmus oppilaana Corkin yliopiston European Studies tiedekunnassa Irlannissa. Hän toimii projektikoordinaattorina kansainvälisessä kehitysyhteistyöjärjestössä, International Development Law Organization’issa (IDLO), jolla on päämaja Roomassa.

Satu liittyi mukaan Rooman Suomi-Seuran toimintaan poikansa synnyttyä vuonna 2004, ja vuonna 2010 seuran johtokuntaan, jossa hän on tällä hetkellä puheenjohtaja. Satu on Juttutupa Roomassa – tapaamisten perustaja ja aktiivinen järjestäjä; näiden aperitiivien merkeissä järjestettävien tapahtumien puitteissa seura hyödyntää ja jakaa Roomassa asuvien monitaitoisten ja –tietoisten suomalaisten eri alojen asiantuntemusta suomalaisyhteisön kesken. Puheenjohtajana Satu osallistuu monin eri tavoin seuran muuhun toimintaan, johon kuuluu Suomi-koulun lisäksi mm. kirjasto, aikuisten suomen kielen kurssit, pesäpallo, itsenäisyyspäivä- ja äitienpäivämessut, ja perinteiset pikkujoulut.

Etelä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän alueen edustaja on varapuhemies Marko Suomalainen (Kreikka). Satu Sulkunen toimii parlamentin puhemiehistössä hänen henkilökohtaisena varahenkilönään.