Esittelyssä Suomi-Seuran hankekoordinaattori Saana Annala

0

Aloitin Suomi-Seurassa lokakuussa Ulkosuomalaisten digitaalisen osallistumispalvelun hankekoordinaattorina. Taustaltani olen valtiotieteilijä Helsingin yliopistosta, ja valmistuin viime vuonna pääaineenani maailmanpolitiikka.

Ennen Suomi-Seuraa olen työskennellyt muun muassa ulkoministeriössä sekä Suomen nuorisoalan kattojärjestö Allianssissa. Ulkomailla asumisesta minulla on kokemusta ympäri maailmaa: olen Suomen lisäksi asunut Ecuadorissa, Intiassa sekä Yhdysvalloissa.

Minua kiinnostaa erityisesti nuorten, ja varsinkin tyttöjen, asema yhteiskunnallisissa kysymyksissä. Tämän teeman pariin pääsenkin sukeltamaan pian avautuvan digitaalisen palvelun parissa: toivon, että erityisesti nuoret ulkosuomalaiset löytävät alustan pariin ja saavat äänensä sen kautta kuuluviin ulkosuomalaisnuoria koskettavissa kysymyksissä.

Odotan innolla myös kevään 2023 eduskuntavaaleja – ulkosuomalaisten osallisuuden kasvattaminen tulevissa vaaleissa on äärimmäisen tärkeä tavoite.

Saana Annala
saana.annala@suomi-seura.fi

Suomi-Seuran Ulkosuomalaisten digitaalinen osallistumispalvelu -hanketta rahoittaa Sitra. Hanke on määräaikainen. Hankkeella vahvistetaan ulkosuomalaisten yhteiskunnallista osallisuutta, demokratiaa, suomalaisen kansalaisyhteiskunnan toimivuutta ja resilienssiä. Kohderyhmänä on ensivaiheessa erityisesti ulkosuomalaisnuoret.